• ***Warsztaty dotyczące motyli***

• W środę 15 czerwca odbyły się w naszej szkole warsztaty dotyczące motyli.

Uczniowie klas 1-7 oraz oddziałów przedszkolnych przenieśli się niezwykły świat pięknych motyli i poznali wiele ciekawostek na temat tych fascynujących stworzeń.

Poprzez bliski kontakt dzieci poznały piękne motyle egzotyczne.

Było też małe laboratorium, a w nim ciekawe obserwacje przyrodnicze z użyciem mikroskopów. Nie zabrakło również świetnej zabawy z nagrodami.

Na zakończenie, każdy samodzielnie ozdobił własny magnez, świecznik w kształcie motyla.

• Wycieczka Puławy - Janowiec - Czarnolas

• Dnia  9 czerwca 2022 roku uczniowie starszych klas naszej szkoły oraz Szkoły Podstawowej w Malinówce wzięli udział w wycieczce Puławy – Janowiec – Czarnolas.

Wycieczkę rozpoczęliśmy od podziwiania Muzeum Czartoryskich  w Puławach, wraz z przyległym do niego zespołem parkowym z okazałą Świątynią Sybilli. Następnie udaliśmy się do Janowca. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od skansenu zespołu dworskiego. Na wysokiej skarpie wiślanej zwiedzaliśmy ruiny zamku. Ze wzgórza zamkowego podziwialiśmy okolicę. Po zwiedzeniu zamku, trochę zmęczeni udaliśmy się do położonego niżej miasteczka na pyszny obiad i słodki deser.

Po chwili odpoczynku ruszyliśmy do Czarnolasu – wsi nierozerwalnie związanej z osobą Jana Kochanowskiego, gdzie słynny poeta mieszkał i pisał swoje utwory. Tam zwiedziliśmy dwór Jabłonowskich, w którym mieści się Muzeum Jana Kochanowskiego, kaplicę znajdującą się przy dworku oraz park pełen urokliwych alejek i pięknych drzew.

Zmęczeni,ale rozśpiewani i  pełni wrażeń  wróciliśmy do domu.

• Wycieczka do Bałtowa

• Dnia 7 czerwca odbyła się wycieczka do Bałtowa – krainy dinozaurów. Uczestniczyli w niej uczniowie kl.0, I, II i III. Niezwykłą przygodę rozpoczęliśmy od Jura Parku. Wędrując ścieżkami przez park widzieliśmy modele dinozaurów i innych prehistorycznych stworzeń, oczywiście wszystkie naturalnej wielkości. O minionym świecie bardzo ciekawie opowiadała pani przewodnik.

Emocjonalnym punktem wycieczki było Oceanarium. Dzięki nowoczesnej technologii dowiedzieliśmy się, jak wyglądało podwodne życie miliony lat temu. Spotkanie „oko w oko” z rekinem zmroziło krew w żyłach.

Entuzjazm wśród dzieci wzbudziło zwiedzanie Bałtowskiego Zwierzyńca. Najpierw dzieci odbyły przejażdżkę schoolbusem pomiędzy zwierzętami egzotycznymi: lamami, wielbłądami, strusiami, dzikami, końmi i innymi. W dolnej części zwierzyńca zobaczyliśmy ciekawe gatunki ptaków i ssaków.

Kolejnym punktem naszego pobytu było magiczne miejsce zwane Sabatówką. Co wspólnego mają dinozaury z wiedźmami? Odpowiedzi na to pytanie szukaliśmy w wiosce czarownic, jak się okazało bardzo sympatycznych. Uwieńczeniem wycieczki były drobne pamiątki oraz zabawa na placu zabaw, gdzie dzieci z wielką radością mogły rozładować swoje emocje. Z wycieczki do Kariny Dinozaurów wszyscy wrócili pełni wrażeń i zadowoleni, choć jednak trochę zmęczeni.

• ***Dzień Dziecka***

• W środę 1 czerwca w naszej szkole świętowaliśmy Dzień Dziecka.

Grupa naszych najmłodszych przedszkolaków spędziła ten dzień uczestnicząc w zabawach sportowych, tanecznych oraz przygotowując słodki poczęstunek.

Starsze przedszkolaki przygotowały przepyszne gofry. Wszyscy zgodnie mieszali, miksowali i delektowali się przyrządzonym poczęstunkiem.

W klasach I-III obok słodkich niespodzianek nie zabrakło kolorowych baniek, czy też wspólnego spaceru wokół naszego jeziora.

Część uczniów klas IV-VIII spędziła ten dzień biorąc udział w rajdzie rowerowym z Panem Dyrektorem. Pozostali uczniowie z wychowawcami udali się na spacer do pobliskiego zajazdu „Piotr” gdzie mogli zwiedzić mini zoo, pobawić się na placu zabaw i zasmakować wspaniałych deserów.

Najważniejsze, że dopisała nam pogoda i wszyscy dobrze się bawili. Dzień Dziecka był więc udany, chociaż to jeszcze nie koniec atrakcji. Przed nami wycieczki do Bałtowa oraz szlakiem Jana Kochanowskiego.